SMÅLAND

Nu är det måndag igen. Det är underligt hur varje månad tycks bestå av så många fler måndagar än fredagar tycker jag.

I helgen reste jag, tillsammans med min familj, iväg till smålands djupa skogar för att besöka några släktingar. Det var så himla mysigt att bo på landet över en helg. Att närmsta granne är några hundra meter bort och därefter någon kilometer. Att titta ut genom fönstret och mötas av skog och snötäckta ängar så långt ögat når. Att vara omringad av djur vart man än vänder sig. Mm vad jag gillar den där lantliga känslan! Så var det sådär extra julmysigt som det bara kan bli i ett rött hus på landet med öppen spis och små jultomtar som pryder varje hylla. I sex timmar svischade vi förbi stad efter stad. Det kan vara himla skönt att åka bil sådär länge ibland och bara lyssna på musik och beundra ljusen som svävar förbi utanför fönstrena. Men självklart får man lite ont i rumpan och blir rastlös också, då äre tur att kameran finns!

Väl framme så möttes vi av ett upplyst hus i den annars så mörka skogen.

Efter en en himla mysig mini-semester sa vi på söndagsmorgonen hejdå till alla djur och släktingar för att sex timmar senare vara hemma igen.


Kommentarer
Postat av: julia

du är :* och jösses vad mysigt det ser ut! verkar som ni hade det kanonbra ju, hihi.

2010-12-07 @ 17:55:23
URL: http://honungsgatan.blogg.se/
Postat av: M

Gud vad fina bilder nillis! håller med jullan, ni verkar ha haft det kanonbra, mysissss :) puss :*

2010-12-08 @ 21:24:10
URL: http://nightingale.webblogg.se/
Postat av: tove

ja vi blev smått galna! men nu är det över hihi. jaaaa jag blev så himla paff och glad!!! så himla tråkigt att vi inte hade tid att gå runt en stund. men det får vi göra på lovet tycker jag! förresten har mitt kort spärrats igen, så därför jag inte kunnat svara på ditt sms. men ja, jag tänkte också att jag skulle presentera er men allt gick ju så fort o så. det får bli en annan gång! hihi. PUSSSSSS SAKNAR DIG MED

2010-12-13 @ 23:02:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0