9:e december


Det har nu gått hela nio dagar i december. Vilket även innebär nio dagar kvar till julavslutningen och ledigheten. Just nu är jag så väldans trött på vardagen och allt som är bestämt. Samma schema som ska följas vecka efter vecka. Jag längtar efter något annorlunda. Som tur är så sätter sig jag och några vänner oss på ett flygplan till Indien om lite mindre än en månad. Det ska bli skönt att få komma bort och återvända till en kanske lite mer uppskattad och saknad vardag.

Det fina just nu är ändå att julafton närmar sig. Precis som alltid vid den här årstiden så blir det syrebrist i mitt rum av alla tända ljus. Huset luktar nejlikor som jag tryckt i små apelsiner och hängt i fönstret. Julmusik trillar ut ut högtalarna och får min mage att pirra av julkänsla. Det är tur att det finns lite jul här och var mitt i den enformiga vardagen så att den i alla fall blir uthärdlig.

Kommentarer
Postat av: toviiii

I TOTALLY AGREE! och nästa vecka kommer vi ramla in i sagovärlden <3

2009-12-11 @ 16:05:25
URL: http://silentfilms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0