blåbär


En dag den här veckan så trotsade jag regnvädret och gick ut i skogen för att plocka bär. Det var riktigt mysigt att sitta bland blåbärsbuskar och i min ensamhet höra hur regnet slog mot min regnjacka. Plocka ett bär, äta ett bär var ungefär så min taktik var. Det resulterade i blå fingrar och lite smått ont i magen. Jag fick en hel del tid att tänka där ute i skogen. Det kan vara skönt ibland att vara själv. Att inte ha någon att göra nöjd förutom just; sig själv. Tystnaden och ensamheten kan vara så fin ibland, om den är självvald vill säga. När burken började bli full av bär så begav jag mig hemåt för att sedan baka en mumsig paj att bjuda familjen på och jag tror dom gillade det. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0